Dieta na święta

środa, Grudzień 12th, 2012 | Autor:

Walka o dobrą sylwetkę na przełomie roku jest dużo bardziej trudniejsza niż w jakimkolwiek innym okresie w ciągu roku. Bo nie dość, że z powodu niskich temperatur czujemy łaknienie częściej, a organizm domaga się wysokokalorycznych potraw, to jeszcze suto zastawiony stół oraz pełna lodówka kuszą smakołykami, które kojarzą się z najlepszym beztroskim czasem dzieciństwa. Świąteczne przysmaki kuszą zapachem i wyglądem. Jak sobie z nimi poradzić?

Dla niektórych święta to okazja do zawieszenia diety. Niektórzy z nas twierdzą, że dwa czy trzy dni odstąpienia od diety i obżarstwa nikomu nie zaszkodziło. Warto sobie zrobić przerwę w diecie, organizm wówczas po powrocie do diety sprzed świąt może spalić więcej kalorii. Warto oszukiwać żołądek fundując mu naprzemienne większe i mniejsze dawki jedzenia. Po zjedzonej dużej ilości produktów świątecznych warto o nich jak najszybciej zapomnieć. Obwinianie siebie za dużą ilość zjedzonych smakołyków wpędzi nas w okropne poczucie winy. Czasami nasz żołądek jest tak rozciągnięty, że musimy przyjmować większą ilość posiłków, aby poczuć się najedzonym. Taki stan wpędza nas w jeszcze większą frustrację, sądzimy, że zawiedliśmy samych siebie. Nie sztuką bowiem jest schudnąć 3 kg przed świętami, po to aby w święta przytyć 4 kg.

Inni z kolei twierdzą, że można spróbować każdej potrawy ze świątecznego stołu, ale w rozsądnych ilościach. Warto wziąć na świąteczną ucztę mniejszy talerz, aby nie nałożyć zbyt dużej ilości smakołyków. Pośród wszystkich ciężkostrawnych potraw spożywajmy te, które zawierają w sobie warzywa. Wybieraj najzdrowsze potrawy z tych niezdrowych. Ograniczmy spożywanie sałatek z zawartością majonezu, darujmy sobie golonkę, a z kurczaka zdejmijmy skórę. Możemy w tym trudnym okresie wybrać miejsce, z którego trudno będzie nam sięgnąć po świąteczne potrawy. W święta warto pamiętać o wypijaniu dużej ilości wody – wypełnimy w ten sposób żołądek i przyspieszymy przemianę materii.

Możemy ćwiczyć też silną wolę i jeżeli się uda, zaproponować własne menu na święta. Wystarczy wśród wielu kalorycznych potraw postawić swoje, zdrowo przyrządzone sałatki i niskokaloryczne mięsa. Jednakże jeśli chcemy mieć satysfakcję z tego, że nie ulegliśmy pokusie jedzenia w święta, przygotowanie kilku zdrowych potraw dla siebie będzie dobrym rozwiązaniem, a możliwe ze przekonamy resztę rodziny do spróbowania naszych smakołyków i przekonania ich, że zdrowe też może być smaczne.

Kategoria: Ogólne
Sie Können alle Narichten über RSS 2.0 verfolgen. Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.