Błedy w odchudzaniu

wtorek, Kwiecień 02nd, 2013 | Autor:

W pogoni za piękną sylwetką zapominamy o podstawowych założeniach diety. Zaaferowani utratą masy ciała popełniamy błędy, które mogą przynieść negatywny efekt dla naszego zdrowia. Gdy postanowiliśmy zmienić swój sposób ożywiania i wybraliśmy odpowiednią dietę dla siebie, pozostaje już tylko wprowadzić te zmiany w życie. Nic bardziej prostszego? Otóż nie. To dopiero początek walki o zgrabną sylwetkę.

Aby uzyskać oczekiwany efekt postarajmy się unikać podstawowych błędów. Poniżej prezentowane są podstawowe błędy, które są najczęściej popełniane przez osoby dążące do spadku masy ciała.

  • Spożywanie max 3 posiłków dziennie – udowodniono naukowo, że najlepszym sposobem na utratę masy ciała jest spożywanie około 5 posiłków dziennie w odpowiednich odstępach czasowych.
  • Ograniczenie płynów – ograniczając płyny tracimy z organizmu wodę, co może przynieść negatywne skutki zdrowotne (osłabienie, rozdrażnienie). Celem odchudzania jest utrata tkanki tłuszczowej, aby to osiągnąć należy codziennie wypijać minimum 2 litry wody.
  • Brak aktywności fizycznej – aktywność fizyczna jest ważnym elementem odchudzania. Postarajmy znaleźć coś, co sprawia nam przyjemność (pływanie, jazda na rowerze lub po prostu spacer), dzięki temu będziemy mieć więcej energii każdego dnia, a utrata masy ciała będzie bardziej efektowna.
  • Zastąpienie głównych posiłków przekąskami – zdarza nam się zastępować główne posiłki wysokokalorycznymi przekąskami. To ogromny błąd w czasie odchudzania. Przekąski mają bardzo wysoki indeks glikemiczny, w efekcie powodują chwilowe uczucie sytości, po czym wciąż jesteśmy głodni. Jeśli chcemy zgubić kilka zbędnych kilogramów ograniczmy przekąski, a nie posiłki główne.
  • Głodówka – nic bardziej mylnego niż odchudzanie się przez głodówkę. Łączy się to z deficytem składników odżywczych oraz wystąpieniem ryzyka kwasicy ketonowej.
  • Karanie się za złamanie diety – gdy zjemy kawałek pysznego tortu, nagle czujemy wyrzuty sumienia. Nie poddawajmy się – każdy ma chwile słabości. Złamanie zasad diety, to nie powód, aby ją przerwać, ani obwiniać się za to. Postarajmy się wrócić do swojej diety, a ten epizod potraktujmy jako chwilową słabostkę.
  • Stawianie sobie zbyt wysoko poprzeczki – zdarza się, że osoby które chcą stracić na wadze postanawiają zrobić to zbyt szybko. Pamiętajmy, że skutecznie odchudzanie to rozważne odchudzanie.
  • Cudowne tabletki odchudzające – cudowne tabletki, tak jak i dieta cud nie istnieją. Obecnie na rynku jest możliwość kupienia wielu preparatów odchudzających, często jednak wiąże się to z szybką utratą masy ciała, a jednocześnie z wystąpieniem efektu jo-jo.
  • Codzienne stawanie na wadze – postarajmy się ważyć raz w tygodniu. Najlepiej na czczo i w samej bieliźnie. Prawidłowa utrata masy ciała to 0,5-1 kg na tydzień. Warto również założyć specjalny zeszyt, w którym możesz zapisywać zmiany swojej wagi.

Najlepszym sposobem na utratę masy ciała jest ograniczenie kalorii oraz aktywność fizyczna. Pamiętajmy, że diety cud nie istnieją. Aby odchudzać się „zdrowo” należy stosować dietę zbilansowaną, bogatą we wszystkie składniki odżywcze, witamin i składniki mineralne.

Kategoria: Ogólne
Sie Können alle Narichten über RSS 2.0 verfolgen. Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.